MindnArt
MindnArt projekt 01.09.2023 - 31.08.2026
Empowering Teachers to manage students stress through Emotional Intelligence and Creative Art interventions
(Erasmus + 2023-1-ES01-KA220-SCH-000155569)
V projektu MindnArt sodeluje 10 partnerjev iz 5 držav
GESEME Barcelona www.geseme.com/en/ (vodilni partner)
Universidad de Zaragoza www.unizar.es
ASADIPRE Málaga www.asadipre.org
Centre Dot Nicosia www.centredot.eu
Associazione Atlas Perugia www.atlascentre.eu
Direzione Didattica Secondo Circolo Perugia www.secondocircolopg.gov.it
Fondatsiya "Tsennosti,dobrodeteli,integritet" Sofia www.vvifoundation.org
SU "Gen. Hose de San Martin" Sofia www.sou90.org
Društvo Jasa Maribor www.onezimosvet.si
OŠ borcev za severno mejo Maribor www.osborcev.si
Namen MindnArt projekta:
Z usposabljanjem osnovnošolskih učiteljev prispeva k zmanjševanju stresa v šolskem okolju ter ustvarjanju dobrega učnega okolja za učence
Produkti MindnArt projekta:
- Analitično študija čustev učencev z manj priložnostmi
- Učni načrt za učitelje: Odpornost na stres
- Tečaj kreativnih umetniških učnih praks
- Usposabljanje učiteljev
- Platforma e-učenja za odpornost na stres
- ArtHacks, DIY videi o moči umetniškega ustvarjanja
- Ilustrirana knjiga za otroke
- HealthCasts, Podcasti z učitelji kot ključnimi akterji
- Pripovedovalski dogodki
Otvoritveni sestanek v Barceloni (18.1.2024)
Medsebojno spoznavanje in spoznavanje aktivnosti projekta nas je združilo na sestanku v Barceloni. Učitelje, psihologe, specialne pedagoge, vodje izobraževalnih organizacij … Zanimiva družba z veliko življenjskimi spoznanji. Obenem pa pripravljena na trdo delo.
Jasa bo skozi projekt ustvarila izvirno slikanico, ki bo v pomoč mladim pri soočanju tudi z najbolj bolečimi čustvi. Sodobna družba namreč s krivicami do otrok ne skopari. Izpeljali pa bomo tudi 12 bralno-ustvarjalnih dogodkov.
Spoznati Barcelono – eno od vodilnih metropol 19 stoletja, za katero je še posebno značilen boemsko-umetniški duh – pa je tudi naloga vsakega dobrega učitelja!
MindnArt Newsletter
MindnArt raziskava - Stres med osnovnošolci
V okviru projekta MindnArt (Erasmus+) je bila opravljena raziskava v osnovnih šolah v Španiji, Italiji, Bolgariji in Sloveniji. Uporabljen je bil verodostojen vprašalnik merjenja čustev: PANAS-C. In nobenega dvoma ni – da so učenci in učitelji v osnovnih šolah izpostavljeni negativnemu stresu, in sicer približno ena tretjina vseh. Najpogostejši
povzročitelj pa so usmerjenost k doseganju dobrega šolskega uspeha, potreba po sledenju smernicam lepotne industrije, posledice pandemije ter nezmožnost izražanja čustev.
V Jasi smo na to opozorili s knjigama-slikanicama Vsi smo lahko lepi (izšla 2019) ter Čas za čaj (izšla 2021), od koder smo vzeli ilustracije.
V veliki meri je preprečevanje stresa povezano z usposobljenostjo učiteljev, da ga prepoznajo in ponudijo prave tehnike sproščanja. Teh se ponuja kar nekaj: od tistih, ki nam pomagajo upravljati čas, do tistih s telesno aktivnostjo, ali relaksacijo, ali tistih, ki umirjajo duha, do tistih, ki nas učijo, kako reševati konflikte...
Zato bo projekt MindnArt premišljal o drugačnih pristopih za učitelje pri razreševanju stresnih situacij. Kot pravi njegovo dolgo in strokovno ime, gre za: Opolnomočenje učiteljev za obvladovanje stresa učencev, s čustveno inteligenco in intervencijami kreativne umetnosti. In ena od tehnik (filozofi pravijo najodličnejša med njimi!) je tudi branje in premišljanje.
Tako pravi junakinja knjiga, v slikanici Čas za čaj: »Ni v naravi otroka, da bi zmagoval nad svojim prijateljem. V premagovanju drugega je nekaj grdega. Otrok želi, da sta s prijateljem enakovredna, vsak pa naj sledi svojim talentom. Zmage nad drugimi potrebujejo tisti, ki živijo zgrešeno. Obremenjujejo vas s tem, da bi obvladali čim več veščin. S pomirjevali ali poživili poglabljajo vaše težave. Otroci in odrasli potrebujejo le eno veščino – veščino doseganja polnosti življenja.«
Vredno premisleka, kajne …